GNAGET!

Hej jag vet jag hann inte skriva i lördags. Vi kom hem från sverige vid 11 å då hade jag lite saker å göra så de blev inget.
Iallafalll for då jag å pappa å en av pappas kompisar med sin son till Solna för att se på fotboll. AIK-BK Häcken var målet.
AIKare va vi allihopa. De va inte tidigt vi åkte, tog båten vid 1 först. Därför hann vi inte me så mycket mer än matchen.
Kl.4 började matchen. Vi satt på södra läktarn, vilket betydde att om AIK gjorde mål i första halvlek skulle vi se målet jättebra.

Matchen börja. Lite " Hawaiifotboll" om man säger så.( spelet gungar från planhalva till planhalva) Men efter ungefär en halvtimme lyckades Shaihou Jange( normalt avbytare) dundra in bollen. Rakt upp i nättaket! målvakten hann knappt reagera innan fansen jublade över att de va mål. De va härligt! Sen i matchminut 42 slog Kenny Pavey in 2-0 till AIK. En riktig felträff men bollen letade sig in. Sen på reprisen kunde man se att de va både offside å hands men ändå liksom...
Spelet fortsatte bölja fraaam å tiiillbaka under i princip hela andra halvlek. AIKs storstjärna Iván Óbolo va nära 3-0 två gånger om men 2-0 blev slutresultatet. De va vi nöjda med. 

På väg till båten igen stanna vi på McDonalds å åt "middag". De sku va braa me ett sånt på åland... men de kommer väl inte hända... På båten så åt jag ingenting. Ja 2 glassar då men de blir man inte mätt på. Alltså hade jag inte äti mer än en BigMac meny på hela dagen. Där på båtn såg vi lite så där halft på robinsån å " se upp för dårarna". Inte dirket min smak, de där robbinsån. Ja sen vi 11 va vi hemma å halv 1 la ja mig.

Parlamentet börjar just så jag hinner inte skriva om idag de kanske sker imorron...som idag...öööh...

Ja sov gott å dröm sött på er! ( lite tidigt att säga det nu kanske...men  ändå...) hedjå!

Kommentarer
Postat av: Linn

sv: vaddå? när jag börjar spela mulle meck? haha

2009-05-11 @ 19:21:33
URL: http://lhiinnsondell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0